اصول تبلیغ نویسی





۱۰ مطلب در دی ۱۳۹۹ ثبت شده است

1.دقیق و قابل سنجش است.
مثال : با استفاده از محصول آموزشی ما در عرض یک ماه می‌توانید تولید محتوای عالی داشته باشید.
2.در عنوان نباید از واژه‌های بی‌هویت(واژه‌هایی مثل ارزان‌ترین،بهترین،با کیفیت،حرفه‌ای،مجرب و ...) استفاده کرد.
3.در عنوان باید از واژه‌های عینی‌(واژه‌هایی که بشود آن‌ها را در ذهن تصور کرد مثلا لیوان) استفاده کرد.
4.عنوان باید غیر کلیشه‌ای و خلاقانه باشد.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ دی ۹۹ ، ۱۰:۳۴
مسعود

برای نوشتن یک عنوان خوب شما در ابتدا باید با دو حالت عملکرد مغز آشنا شوید.

1.حالت آلفا : شرایطی است که مغز در حالت نیمه هوشیار است.

2.حالت بتا : شرایطی است که مغز احساس خطر می‌کند و تصمیم می‌گیرد همه شرایط را در نظر بگیرد.

یک تبلیغ نویس ماهر باید عنوانی بنویسد که مغز را از حالت آلفا به حالت بتا ببرد و برای نوشتن یک عنوان خوب باید 4 نکته را رعایت کند :

1.عنوان را با بزرگترین فونت ممکن بنویسد.

2.عنوان یک یا نهایتا دو سطر باشد.

3.عنوان از فیلترینگ مغز عبور کند.

4.بسیار شفاف باشد.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ دی ۹۹ ، ۱۰:۳۲
مسعود

می‌خواهم به شما یک نکته طلایی را بگویم.مردم پیشنهاد‌ها را می‌خرند نه محصولات را.بنابراین ما باید پیشنهادی به مخاطب خود بدهیم که آن را رد نکند و حتما برای خرید اقدام کند.

پیشنهادات ردنشدنی شامل موارد زیر است :

1.ارائه تدریجی پیشنهاد : زمانی که پیشنهاد خود را قدم به قدم ارائه می‌دهیم اثر بهتری دارد.

2.قرار دادن محصول در یک مجموعه : مثلا ما فروشنده دوربین هستیم به جای اینکه دوربین خود را به تنهایی بفروشیم آن را همراه کنیم با اقلام دیگر.فکر نکنید اگر ما تعداد محصولاتمان بیشتر باشد و قیمت را بالاتر بدهیم کسی آن را نمی‌خرد مردم اگر پول داشته باشند ترجیح می‌دهند خرید کاملی را انجام دهند تا در آینده اضطراب نکشند.

3.قرار دادن چند هدیه با ارزش ذهنی بالا : مثلا بلیط یک استخر مبلغ بالایی ندارد ولی ارزش ذهنی بالایی دارد.

4.افزودن خدمات رایگان

5.ایجاد کمیابی یا محدودیت زمانی

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ دی ۹۹ ، ۱۷:۱۰
مسعود

ما نباید فکر کنیم مشتریان ما را باور دارند پس باید ادعای خود را اثبات کنیم.یکی از روش‌های اثبات ضمانت است.ضمانت یعنی ما به مخاطب یا مشتری خود تضمین صد در صد بدهیم که در صورتی که از محصول یا خدمت ما راضی نباشند ما تمام پول پرداخت شده را به مشتری برمی‌گردانیم.تجربه ثابت کرده که ضمانت فروش را تا 3.5 برابر افزایش می‌دهد ولی شاید عده‌ کمی (حدود 5 درصد) سوء استفاده کنند بنابراین ضمانت یک تصمیم عاقلانه است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ دی ۹۹ ، ۱۴:۴۰
مسعود

برای طراحی یک ادعای خوب لازم است رقیبان خود را خوب تحلیل کنیم.

تحلیل رقیبان :

ما می‌توانیم محصولات رقیبان را تحلیل کنیم و سعی کنیم ادعایمان متمایز از سایر رقیبان باشد.همه هدف ما از این تحلیل‌ها یافتن نقاط ضعف و قوت رقیبان است.

فرمول ادعا به صورت زیر است :

1. طرح مشکل : محصول ما چه مشکلی را برای مخاطب حل می‌کند.باید برای طرح مشکل با نگاه یک روانشناس به جامعه نگاه کنید.

2.ارائه راه‌حل‌های ممکن : راه حل‌ها شامل موارد زیر است

الف.نداشتن محصول : به مخاطب بگوییم اگر محصول ما را نداشته باشد چه معایبی دارد مثلا فرد تمایل به خرید دوربین عکاسی ندارد و با موبایل فیلمبرداری می‌کند ما باید به او بگوییم که این کار او چه معایبی دارد.

ب.محصولات رقیبان : ما باید به مشتری بگوییم استفاده از محصولات رقیبان چه معایبی دارد.

ج.محصول ما : در اینجا به عنوان راه حل استفاده از محصولات خودمان را پیشنهاد می‌دهیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ دی ۹۹ ، ۱۱:۳۶
مسعود
یک اتفاق رایجی که برای بسیاری از تبلیغات می‌افتد این است که اون تبلیغ اصلا دیده نمی‌شود.حالا ما چگونه می‌توانیم کاری کنیم تا تبلیغ ما دیده شود؟
معمولا افراد حوصله ندارد متن‌های تبلیغاتی را بخوانند و از آن عبور می‌کنند بنابراین ما باید توجه خود را روی عنوان تبلیغ ببریم.با نوشتن یک عنوان خوب می‌توانیم کاری کنیم تا تبلیغ ما به خوبی دیده شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ دی ۹۹ ، ۱۱:۰۸
مسعود

هر تبلیغ از 4 جزء کلیدی ساخته شده است :

1.جذب : تبلیغ ما باید به گونه‌ای باشد که مخاطب را به خود جذب کند آن هم در دنیایی پر از تبلیغات،اتفاق رایجی که در بسیاری از تبلیغات اتفاق می‌افتد این است که آن تبلیغ اصلا دیده نمی‌شود.با عنوان اصلی که معمولا با بزرگترین فونت ممکن نوشته می‌شود می‌توان کاری کرد که تبلیغ ما دیده شود.

2.ادعا : درست است که عنوان موجب جلب توجه مخاطب می‌شود اما یک ادعای خوب می‌تواند اثر این جلب توجه را چندین برابر کند.ما باید ادعایی کنیم که رقیبان ما کمتر جرات کنند از آن استفاده کنند.

3.اثبات : ما باید در تبلیغ خود نه تنها ادعا کنیم بلکه باید ادعای خود را اثبات کنیم.همه ادعا می‌کنند و ما نباید فکر کنیم مشتریان ما را باور دارند.

4.اقدام : ما دقیقا از فرد می‌خواهیم اقدامی انجام دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ دی ۹۹ ، ۱۱:۳۷
مسعود
1.رفع خلاء : بسیاری از مردم برای رفع خلاء‌های خود اقدام به خرید می‌کنند
مثلا فردی گوشی هوشمند ندارد و وقتی وارد جمع دوستان خود می‌شود متوجه می‌شود همه دوستانش از گوشی هوشمند استفاده می‌کند اینجا در خود احساس خلاء می‌کند و برای رفع این خلاء اقدام به خرید تلفن همراه هوشمند می‌کند.
2.جلب توجه : بسیاری از مردم خریدهایی انجام می‌دهند فقط به این خاطر که جلب توجه کنند یا مورد توجه دیگران واقع شوند.
3.کسب لذت : بسیاری از مردم خرید می‌کنند تا یک حس لذت را در خود تجربه کنند.
مثلا فرد از پوشیدن کت و شلوار بسیار لذت می‌برد و ما می‌توانیم در تبلیغ خود تاکید کنیم پوشیدن یک دست کت و شلوار چه قدر می‌تواند لذت بخش باشد.
4.درآمد و صرفه جویی : مردم خرید می‌کنند یک درآمد کسب کنند یا صرفه جویی کنند.
مثلا ما رنگ ساختمانی میفروشیم می‌توانیم به این مساله اشاره کنیم با استفاده از رنگ‌های ما 5% تخفیف می‌‌گیرید و صد هزار تومان برای شما صرفه جویی خواهد شد.
5.تحقق آرزوها : مردم خرید می‌کنند تا امید به آرزوهایشان زنده شود.
می‌توانیم از خود بپرسیم نهایت آرزوی مخاطب ما چیست که مخاطب با خرید آن می‌تواند امید رسیدن به آن را در خود زنده کند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ دی ۹۹ ، ۱۰:۵۳
مسعود

این سوال را اینگونه می‌توان پاسخ داد:

تبلیغات به تنهایی کافی نیست زیرا هدف تبلیغات این است که مشتری با کسب و کار شما آشنا شده و اولین خرید خود را انجام دهد خریدهای بعدی مشتری بستگی به کیفیت محصول یا خدمات شما،نوع برخورد با مشتری،خدمات پس از فروش و ... است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ دی ۹۹ ، ۱۰:۲۸
مسعود

1.کاملا منطقی به موضوع نگاه می‌کنند و جنبه‌ی احساسی خریداران را لحاظ نمی‌کنند در حالی اغلب خریدهای جهان کاملا احساسی انجام می‌شود.

2.تبلیغات باید از دید خریدار طراحی شود در حالی که بیشتر تبلیغات از دید فروشنده هستند(یه تبلیغ نویس حرفه‌ای یک مترجم حرفه‌ای است که زبان فروشنده را به زبان خریدار تبدیل می‌کند.)

3.توجه نکردن به دلایل اصلی خرید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ دی ۹۹ ، ۱۷:۴۰
مسعود