چگونه در تبلیغات خود یک ادعای خوب داشته باشیم؟
برای طراحی یک ادعای خوب لازم است رقیبان خود را خوب تحلیل کنیم.
تحلیل رقیبان :
ما میتوانیم محصولات رقیبان را تحلیل کنیم و سعی کنیم ادعایمان متمایز از سایر رقیبان باشد.همه هدف ما از این تحلیلها یافتن نقاط ضعف و قوت رقیبان است.
فرمول ادعا به صورت زیر است :
1. طرح مشکل : محصول ما چه مشکلی را برای مخاطب حل میکند.باید برای طرح مشکل با نگاه یک روانشناس به جامعه نگاه کنید.
2.ارائه راهحلهای ممکن : راه حلها شامل موارد زیر است
الف.نداشتن محصول : به مخاطب بگوییم اگر محصول ما را نداشته باشد چه معایبی دارد مثلا فرد تمایل به خرید دوربین عکاسی ندارد و با موبایل فیلمبرداری میکند ما باید به او بگوییم که این کار او چه معایبی دارد.
ب.محصولات رقیبان : ما باید به مشتری بگوییم استفاده از محصولات رقیبان چه معایبی دارد.
ج.محصول ما : در اینجا به عنوان راه حل استفاده از محصولات خودمان را پیشنهاد میدهیم.